Скарбничка

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: ПОРАДНИК  ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Тексти для диктантів та списування 1 - 2 клас
Зима
Прийшла чарівниця-зима. Все навкруги біло. Дмуть холодні вітри, кружляють у танку сніжинки. Сосни і ялинки вбралися в пухнасті шуби.
Справжні друзі
Дідусь знає багато цікавих історій. А Василько обожнює їх слухати. Дідусь і Василько справжні друзі.
Зимовий вечір
Зимовий вечір. Надворі крутить завірюха. Маленька Оленка коло вікна чекає з роботи маму. Аж ось і мама. Оленка радісно махає їй рукою.
Весна
Настала весна. Сонце зігріло землю. Дерева вже прокинулись від сну. На темних гілках вилискують бруньки. Вони чекають свого часу, щоб викинути ніжні пахучі листочки.
Джерело
У яру було джерело. Вода в ньому чиста і холодна. Над ним росла верба. Під вербою люди відпочивали.
Одного разу діти пили воду. Вони залишили тут кухлик.
Перші квіти
Пригріває сонечко. З'явилися перші квіти. Вилізла погрітися на сонці муха. Вона ще квола. А ось перший метелик. Сів на кульбабку і п'є сік.
Сад
Біля школи великий сад. У ньому ростуть сливи, вишні і яблуні. Навесні сад зацвів. У бджілок почалася робота. Сідають вони у квіточку, немов у колисочку. Медок збирають.
Кіт Мурчик
Живе у нас котик. Шубка м'яка та гладенька. А кігті довгі та гострі. Я його кличу Мурчиком. Тоді він біжить до моїх ніг і треться. А зараз Мурчик сидить біля нірки. Це він мишку ловить.
Прийшла весна
Сонечко посилає на землю свої промінці. Почав зникати сніг. Загомоніли веселі струмочки. На дахах будинків плачуть бурульки.
Гарно на природі!
У різні пори року приємно побувати у лісі, на полі, біля річки. Милують око різнокольорові квіти на лузі. Корисно вдихати чисте повітря соснового лісу. Чудово відпочити на березі маленької річки.
Урок
Дзвінок. Учні заходять у клас. Почався урок. Йосип читає про лісових звірів. На екрані учні бачать вовка, зайця, лисицю. А он білочка. Вона гризе горішки.
Моя Україна
Моя рідна країна – Україна. Це красива європейська країна. Наш народ добрий і співучий. Наша земля родюча і квітуча.
Липа
Біля двору цвіте липа. Квіти жовтенькі і дуже пахучі. Раді цій порі бджоли. Стара кучерява липа виділяє багато нектару.
А ще липа – лікар. Допомагає людям позбутися застуди. П'ють вони чай з липового цвіту і зміцнюють здоров'я.
Каштан
На подвірї росте велике дерево. Це каштан. Його квіти, наче великі свічки. Влітку він дає нам тінь. Восени із колючих кожушків визирають каштанчики.
Великий поет
Поліна Михайлівна розповіла дітям про Тараса Шевченка. Великий український поет народився в селі Моринці. Його життя було важким. Діти читали вірші Шевченка.
Панда
Бамбукового ведмедика називають пандою. Живе цей звір у лісах із бамбуку. Панди їдять молоді паростки цієї рослини. Але пропускають нагоди поласувати і пташками.
Травень
Дерева і кущі поспішають прибратися до свята весни. Зеленіє молода травичка. З'явилися перші фіалки. Понад річкою синіють незабудки. Зацвіла запашна суниця.





Шість цеглинок в освітньому просторі школи


50 дитячих загадок про рослини Україниhttps://mamabook.com.ua/50-dutyachuh-zagadok-pro-roslunu-ukrainu/?fbclid=IwAR0Al_lonOycL-slKxtunzt5CQ-MkHMYPduRfob7_-pkgRCl2hxmUA9InZk


Вікторина для дошкільнят та учнів молодших класів «Природа навесні»: 100 завдань із відповідямиhttps://mamabook.com.ua/viktoruna-dlya-doshkilnyat-ta-uchniv-molodshuh-klasiv-pruroda-navesni/?fbclid=IwAR24pLLMIoVXTcM1zZG1gWzkGQ-dAlEUhlOxqYfS5wdSdU8FTDLZkIX7tQU

 Одного разу в коконі з’явилася маленька щілина. Перехожий, який випадково проходив повз, довго стояв і спостерігав, як через цю маленьку щілину намагається вибратися метелик …

Минуло багато часу, метелик ніби залишив свої зусилля, а щілина залишалася такою ж маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і що ні на що інше в нього не було більше сил …
Тоді перехожий вирішив допомогти метелику, він узяв складаний ножик і розрізав кокон. Метелик негайно вибрався. Але його тільце було слабким і немічним, його крила були прозорими і ледь рухалися.
Чоловік продовжував спостерігати, думаючи, що ось-ось крила метелика розправляться і зміцніють і він полетить. Але такого не сталося!
Залишок життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не зміг полетіти…
А все тому, що чоловік, бажаючи йому допомогти, не розумів того, що зусилля для виходу через вузьку щілину кокона, необхідні метелику, щоб рідина з тіла перейшла в крила і щоб метелик зміг літати. Життя змушувало метелика з труднощами залишати цю оболонку, щоб він міг рости і розвиватися.
Іноді саме зусилля необхідні нам у житті. Якби ми могли  жити, не зустрічаючись з труднощами, ми були б обділені. Ми не змогли б бути такими сильними, як зараз. Ми ніколи не змогли б літати.
Я просив сил … А життя дало мені труднощі, щоб зробити мене сильним.
Я просив мудрості … А життя дало мені проблеми для вирішення.
Я просив багатства … А життя дало мені мозок і м’язи, щоб я міг працювати.
Я просив можливість літати … А життя дало мені перешкоди, щоб я їх долав.
Я просив любові … А життя дало мені людей, яким я міг допомагати в їх проблемах.
Я просив благ … А життя дало мені можливості.
Я нічого не отримав з того, про що просив. Але я отримав все, що мені було потрібно.
ЧОМУ ЛЮДИ КРИЧАТЬ, КОЛИ СВАРЯТЬСЯ
Професор психології Кембриджського університету якось запитав у своїх учнів:
– Чому, коли люди сваряться, вони кричать?

– Тому що втрачають спокій, – сказав один.
– Але навіщо ж кричати, якщо інша людина перебуває з тобою поруч? – Запитав професор. – Не можна з нею говорити тихо? Навіщо кричати, якщо ти розсерджений?
Учні пропонували свої відповіді, але жодна з них не влаштувала професора. Зрештою він пояснив, чому це відбувається:
– Коли люди незадоволені один одним і сваряться, їхні серця віддаляються. Для того щоб покрити цю відстань і почути один одного, їм доводиться кричати. Чим сильніше вони сердяться, тим голосніше кричать.
А що відбувається, коли люди закохуються? Вони не кричать, навпаки, говорять тихо. Тому що їхні серця знаходяться дуже близько, і відстань між ними зовсім маленька. А коли закохуються ще сильніше, що відбувається? – Продовжував професор. – Вони не говорять, а тільки перешіптуються і стають ще ближчими у своїй любові.
В кінці навіть перешіптування стає їм не потрібним. Вони тільки дивляться один на одного і все розуміють без слів. Таке буває, коли поруч двоє люблячих людей.
Так от, коли сперечаєтесь, не дозволяйте вашим серцям віддалятися один від одного, не вимовляйте слів, які ще більше збільшують відстань між вами. Тому що може прийти день, коли відстань стане така велика, що ви не знайдете зворотного шляху.

диктанти федоренка і т

  1. 1. За методикою І. Т. Федоренка
  2. 2. Методика професора І.Т.Федоренка дає змогу:  ВИРОБИТИ : чіткість вимови;  РОЗВИВАТИ: артикуляційний апарат; швидкість і точність сприймання; оперативну пам’ять.
  3. 3. Мета проведення зорових диктантів: •формування навичок швидкого читання; •розвиток уваги учнів; •розвиток зорової пам’яті; •розвиток орфографічних навичок.
  4. 4. Методика проведення зорових диктантів: • -учитель демонструє речення вподовж 4-7 секунд; • -читання учнями мовчки,тільки очима; • -діти повторюють речення про себе; • -запис; • -перевірка.
  5. 5. •Що буває,те й минає. 16 букв •Косо,криво,аби живо. 17 букв •Не звання дає знання. 18 букв
  6. 6. Тексти зорових диктантів (за І.Т.Федоренко)
  7. 7. ДИКТАНТ №1 •Правда очі коле. •Хто дбає,той і має. •Розуму не позичиш.
  8. 8. ДИКТАНТ №2 •Ніде правди діти. •Правду не сховаєш. •Не перо пише,а розум.
  9. 9. ДИКТАНТ №4 •Як мед,то ще й ложкою. •Не бери,де не поклав. •Діло майстра величає.
  10. 10. ДИКТАНТ №5 •Ні стиду,ні совісті. •Без діла слабіє сила. •Мовчанка гнів гасить.
  11. 11. ДИКТАНТ №6 •Без труда нема плода. •Час на часу не стоїть. •Доброму скрізь добре.
  12. 12. ДИКТАНТ №7 •Кінець діло хвалить. •Язик до Києва доведе. •За гроші розуму не купиш.
  13. 13. ДИКТАНТ №8 •Не купуй кота в мішку! •Бережи честь змолоду. •Без охоти немає роботи.
  14. 14. ДИКТАНТ №9 •Тихше їдеш - далі будеш. •Казав Наум : візьми на ум! •Бджола мала,а й та працює.
  15. 15. ДИКТАНТ №10 •Правда і в морі не втоне. •В сіні вогню не сховаєш. •Писать-не язиком чесать.
  16. 16. ДИКТАНТ №11 •Диму без вогню не буває. •Правда суду не боїться. •Голова добре,а дві –
  17. 17. ДИКТАНТ №12 •Добре роби,добре й буде. •Більше діла- менше слів. •Вчиться ніколи не пізно.
  18. 18. ДИКТАНТ №13 •Всякому овочу свій час. •Зробив діло-гуляй сміло. •Маєш голову, май же і розум.
  19. 19. ДИКТАНТ №14 •Хліб-сіль їж,а правду ріж. •Хто в роботі,той в турботі. •З жарту часом і біда буває.
  20. 20. ДИКТАНТ №15 •Світ не без добрих людей. •Правда світліша за сонце. •Не все те золото,що блищить.
  21. 21. ДИКТАНТ №16 •В житті,як на довгій ниві. •Шануй учителя,як родителя. •І сила перед розумом никне.
  22. 22. ДИКТАНТ №17 •З великої хмари малий дощ. •Яке коріння,таке й насіння. •Всякий свого щастя коваль.
  23. 23. ДИКТАНТ №18 •Бездонної бочки не наллєш. •Нема приповідки без правди. •Вчення- світ,а невчення –тьма.
  24. 24. •І сам не гам,і другому не дам. •Книга вчить,як на світі жить. •Свій розум май і людей питай. ДИКТАНТ №19
  25. 25. ДИКТАНТ №20 •Роботящі руки гори вернуть. •Вміння і труд все перетруть. •Умій сказати,умій і
  26. 26. ДИКТАНТ №21 •Від користі серце кам’яніє. •Чия відвага,того й перевага. •Менше вкусиш,швидше ковтнеш.
  27. 27. ДИКТАНТ №22 •Чужого не гудь,свого не хвали. •Хто знання має,той мур зламає. •Взявся за гуж - не кажи,що не дуж.
  28. 28. ДИКТАНТ № 23 •Далі положиш- ближче знайдеш. •Щоб рибу з’їсти, треба в воду лізти. •Без трудів не їстимеш пирогів.
  29. 29. ДИКТАНТ №24 •Слово - не полова,язик-не помело. •Хто мовчить,той двох навчить. •Не нагнувшись,гриба
  30. 30. ДИКТАНТ №25 •Слово до слова - зложиться мова. •Добре ім’я- найкраще багатство. •Де руки і охота,там спора робота.
  31. 31. ДИКТАНТ №26 •Гостре словечко коле сердечко. •Дурний язик голові не приятель. •Хочеш їсти калачі,не сиди на печі.
  32. 32. ДИКТАНТ №27 •Все добре переймай,а зла уникай. •Весела думка- половина здоров’я. •Згаяного часу і конем не доженеш.
  33. 33. ДИКТАНТ №28 •Що нині утече,то завтра не зловиш. •Шабля ранить голову,а слово-душу. •Два хитрих мудрого не переважать.
  34. 34. ДИКТАНТ №29 •З ким поведешся,того й наберешся. •Тяжко тому жить, хто не хоче робить. •Не одяг красить людину,а добрі діла.
  35. 35. ДИКТАНТ №30 •Від теплого слова і лід розмерзає. •Яка головонька,така й розмовонька. •Хто людям добра бажає,той і собі має.
  36. 36. ДИКТАНТ №31 •Наука в ліс не веде,а з лісу виводить. •Годуй діда на печі,бо й сам там будеш. •Мудрим ніхто не вродився,а навчився.
  37. 37. ДИКТАНТ №32 •На те щука в морі,щоб карась не дрімав. •Хто грамоти вміє,той добре і жне,і сіє. •Добре того навчати,хто хоче все знати.
  38. 38. ДИКТАНТ №33 •Перед розумом і сила поступається. •Добре діло- утіха,як ділові не поміха. •На людей складайся,розуму ж тримайся.
  39. 39. ДИКТАНТ №34 •Чого собі не зичиш,і другому не жадай. •Спершу треба розсудити,а тоді робити. •Здобудеш освіту- побачиш більше світу.
  40. 40. ДИКТАНТ №35 •Потрібно учиться- завжди пригодиться. •З неба зорі хвата,а під носом не бачить. •Чого навчився,того за плечима не носить.
  41. 41. ДИКТАНТ №36 •Хто хоче більше знати,треба менше спати. •Не помиляється той,хто нічого не робить. •Шануй сам себе,шануватимуть і люди тебе.
  42. 42. ДИКТАНТ №37 •Розуму палата,та ключ від неї загублений. •Що написане пером,того не вивезеш і волом. •Проковтнути хочеться,а прожувати ліньки.
  43. 43. ДИКТАНТ №38 •По одежі стрічають,по розуму проводжають. •Здоров’я маємо-не дбаємо,а стративши- плачем. •Людина без Батьківщини,як соловей без пісні.
  44. 44. ДИКТАНТ №39 •Лінивий двічі робить,а скупий двічі платить. •Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай. •Не на користь читать,коли тільки вершки хапать.
  45. 45. ДИКТАНТ №40 •Не той друг,хто медом маже,а той, хто правду каже. •Треба нахилитися,щоб з криниці води напитися. •Яке дерево,такі його квіти,які батьки,такі й діти.
  46. 46. ДИКТАНТ №41 •Зароблена копійка краще краденого карбованця. •Пташка красна своїм пір’ям, а людина своїм знанням. •Скромних скрізь поважають,а хвальків зневажають.
  47. 47. ДИКТАНТ №42 •В кого в голові капустяна розсада,не поможе посада. •Не бійся розумного ворога,а бійся дурного приятеля. •Шануй батька й неньку,то буде тобі скрізь гладенько.
  48. 48. ДИКТАНТ №43 •Добрим словом мур проб’єш,а лихим і у двері не ввійдеш. •Не на користь книжку читать, коли вершки лише хапать. •Там, де дурень тричі скаже,розумний тричі промовчить.
  49. 49. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: • 1.Применение зрительных диктантов по методике И. Т. Федоренко / С. А. Шейкина // Начальная школа. - 2010. - N 12. - С. 89-92 . - ISSN 0027-7371 • 2.Гридіна В.Т.Кришталеве джерельце:Збірник кращих загадок,прислів’їв та приказок.- Донецьк,2009.-320с. • 3.Л.Е.Ярешко.Весела абетка.-Чернігів,1992. • 4. Мовні скарби: Вивчення прислів’я та приказок у школі:Навч.-метод.посібник. - К., 2005

Немає коментарів:

Дописати коментар